پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

پیام جعلی ثبت نام و دریافت سود سهام عدالت برخی شهروندان را نقره داغ کرد

جستجو
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱:۵۳:۵۲
۱۴۰۲/۳/۱۷ چهارشنبه | ۱۳:۳۵:۵۹ ساعت
(0)
(0)
پیام جعلی ثبت نام و دریافت سود سهام عدالت برخی شهروندان را نقره داغ کرد
. ارسال پیامک‌های جعلی تحت عنوان سود سهام عدالت یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداری سایبری است که طی آن کلاهبرداران در این ترفند، کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.
پیام جعلی ثبت نام  و دریافت سود سهام عدالت برخی شهروندان را نقره داغ کرد

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ، هک کاربران فضای مجازی یکی از اقدامات معمول و مرسوم این روز‌های هکر‌ها است، اما با توجه به مشکلات و خسارات گا‌ها سنگین مادی و معنوی لازم است همه متوجه ماجرا باشند.

فرماندار هک شد!

نمونه ای از پیام هایی که این روزها در فضای مجازی کهگیلویه و بویراحمد منتشر می‌شود!

نتیجه هک شدن می‌تواند متفاوت باشد چرا که گاهی چندان ضرر و زیانی متوجه شخص نمی‌شود و شاید هدف هکر پخش یک بدافزار باشد اما گاهی منجر به ضرر‌های سنگین مادی و معنوی می‌شود مثلا می‌تواند منجر به کلاهبرداری از حساب بانکی قربانی و یا بی آبرویی فرد شود.

متاسفانه میزان آشنایی کاربران با خطرات فضای مجازی بسیار پایین است ضمن اینکه مسئولین مرتبط با نظارت بر فضای مجازی می‌توانند گاه گاهی اقدام به انتشار جزئیات این خطرات برای مخاطبان نمایند که البته اگر این هشدار‌ها به فراخور اقدامات هکری توسط مسئولین محلی هشدار داده شود، موثرتر خواهد بود.

این روز‌ها که استفاده از وی پی ان‌ها به دلیل فیلتر شدن پلتفرم‌های خارجی گسترش بی سابقه‌ای پیدا کرده است و این فیلترشکن‌ها می‌توانند خود بدافزار باشند، بنابراین حتما شاهد افزایش چنین اقداماتی خواهیم بود لذا مراقبت و داشتن اطلاعات حداقلی برای کار در فضای مجازی برای همه ضروری است.

با توجه به وجود آمار و اطلاعات دهک های مختلف جمعیتی در اختیار سازمان های مربوطه به جهت واریز سود سهام عدالت هیچ گونه نیازی به ثبت نام و یا درج اطلاعات در سایر سامانه ها نیست

یکی از دلایل اصلی فریب هموطنان ناشی از عدم آگاهی از نحوه ی کلاهبرداریاز خدمات تعیین شده بوده و تمامی نهادها، دستگاه های اجرایی و خدمات رسان دولتی نیز می‌بایست سهم بسزایی در آگاهی بخشی به هموطنان ایفا نمایند.

خبرنگار:سید عطا تقوی

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار