پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

برگزاری همایش پیشکسوتان ایثار و شهادت در شهریور ماه امسال

جستجو
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۲:۵۷:۲
۱۴۰۳/۵/۲۱ یکشنبه | ۶:۲۵:۳۱ ساعت
(0)
(0)
برگزاری همایش پیشکسوتان ایثار و شهادت در شهریور ماه امسال
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: همایش پیشکسوتان ایثار و شهادت شهریور ماه امسال در یاسوج برگزار می‌شود.
برگزاری همایش پیشکسوتان ایثار و شهادت در شهریور ماه امسال

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ؛ نماینده ولی فقیه در استان نیز با بیان اینکه دفاع مقدس یاد ارزش‌ها و به نوعی پشتیبان عظیم کشورمان است، گفت: ما امروز هر چه داریم به برکت خون شهداست و این مبالغه نیست بلکه اگر امروز نفوذ جهانی داریمم و مقابل استکبار ایستادگی می‌کنیم نتایج آن است.

آیت الله حسینی افزود: امروز اقتدار و امنیت ما مربوط به ایثارگران و شهداست که این کار را رزمندگان ما انجام دادند.

وی ادامه داد: همانطور که کربلا برای ما ارزشمند و یادواور حماسه شمشیر و خون است، دفاع مقدس نیز یادآور از خودگذشتگی رزمندگانی است که برای اسلام و وطن خود خون دادند و این ماندگار می‌ماند.

آیت الله حسینی همچنین با انتقاد از وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام در برخی از شهر‌های استان نیز گفت: باید وضعیت این المان را سامان دهیم؛ و همه ادارات باید در این زمینه همکاری کنند.

 

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمددر نخستین جلسه شورای هماهنگی حفظ و آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان افزود: این جلسه امروز با چند دستور کار برگزاری همایش ایثار و شهادت، یادمان‌های شهدای گمنام و موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سرهنگ خواست خدایی ادامه داد: همایش پیشکوستان ایثار و شهادت امسال با حضو رزنان و مردان و به صورت برخط با سخنرانی مقام معظم رهبری در ۳۰ شهریور ماه برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه هشت مکان جدید برای تشییع شهدای گمنام در استان مشخض شد، گفت: در بخشنامه جدید برای تشییع شهید گمنام باید ۷۰ درصد زیرساخت المان آماده باشد تا بتوانیم مجوز تشییع شهید را در استان دریافت کنیم.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات و تایید‌های نخست انجام شده و منتظر تصویب نهایی آن هستیم.

سرهنگ خواست خدایی با بیان اینکه همه یادمان‌های شهدای گمنام هیات امنا دارند، گفت: در مکان‌های عمومی فرماندار رئیس هیات امناء و در مراکز دولتی نیز رئیس آن سازمان این مسئولیت را بر عهده دارد.

وی به باغ موزه دفاع مقدس استان در شهر یاسوج نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون این موزه در فاز نخست ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر اعتبارات دیگر تخصیص پیدا کند می‌توانیم بخشی از کار‌های دیگر را به اتمام برسانیم.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان نیز با اشاره به اقدامات فرهنگی در راستای دفاع مقدس گفت: برنامه فصل شیدایی با حضور ۳۰۰ هنرور در پارک مهرورزی یاسوج نمایش از خلق آدم تا دفاع مقدس و ظهور آمام زمان (عج) و شبیه سازی عملیات کربلای هشت را به تصویر می‌کشاند.

وی با بیان اینکه این برنامه از ۱۲ مرداد آغاز و تا ۲۶ مرداد ادامه دارد، افزود: هر شب این برنامه از ساعت ۲۰ آغاز و با استقبال پنج هزار نفری مواجه شده است.

سردار حکمتیان ادامه داد: اجلاسیه شهدای هزار و ۵۲۰ شهید تیپ ۴۸ فتح نیز بعد از پایان برنامه فصل شیدایی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خرم روز سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به استان گفت: انتظار می‌رود سازمان‌ها از آزادگان نیز تجلیل کنند.

هاشمی معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز بر ضرورت اهمیت دادن به برنامه‌های ایثار و شهادت و تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام در استان تاکید کرد.

خبرنگار: سمیه جاودانه

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار