پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

واکنش فرمانده سپاه فتح به موضوع واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان

جستجو
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۲:۵۱:۵۱
۱۴۰۳/۵/۲۱ یکشنبه | ۶:۴۳:۲۶ ساعت
(0)
(0)
واکنش فرمانده سپاه فتح به موضوع واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در جلسه با خبرنگاران استان در خصوص موضوع واگذاری دناشمالی به استان همسایه توضیحاتی ارائه کرد.
واکنش فرمانده سپاه فتح به موضوع واگذاری دنای شمالی به استان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ؛ فرمانده سپاه فتح استان در نشست با خبرنگاران رسانه های محلی استان در خصوص موضوع واگذاری دناشمالی به استان همسایه گفت: در گذشته محیط زیست استان به محیط زیست کشور به دلیل کمبود امکانات اعلام کردند توان اداره محدوده شهرستان سمیرم را نداریم و شما این بخش را به اصفهان واگذار کنید.
سردار خرم دل افزود: این موضوع در زمان دولت روحانی ارسال شد و با آقای بادام فیروز که در محیط زیست کشور و همشهری شما است صحبتی داشتم.
وی ادامه داد: ایشان در این خصوص گفت مسئله اداره این منطقه توسط چه کسی باشد مشکلی ندارد، اما نگرانی او در خصوص سد خرسان بود و اینکه با احداث آن دمای هوا ۱۰ درجه افزایش پیدا می‌کند و اگر سد ساخته شود علاوه بر افزایش دما کل بارش از ۱۲۰۰ به ۷۰۰ میلی متر کاهش پیدا می‌کند و بر شرایط زیست محیطی استان ما و فارس و ... تاثیر منفی خواهد داشت.
فرمانده سپاه فتح استان اضافه کرد: سدی دیگر در حوزه دنای شمالی توسط محیط زیست اصفهان بیان شده با نام ماندگان ساخته می‌شود، اما این شرایط فاجعه زیستی خواهد داشت و وجود این دو سد سبب مشکلات فراوان زیست محیطی خواهد شد.
وی افزود: در شورای تامین مصوب شد وجود سد ماندگان توسط کارشناسان زیست محیطی بررسی کنند، اما بدانید یک سانت خاک استان ما و خاک اصفهان جابه‌جا نمی‌شود.

سردار خرم دل گفت: مصوبه جابه جایی مدیریت در دنای شمالی مهم نیست بلکه طبق اظهارات بادام فیروز در سازمان محیط زیست کشور و کارشناسان ساخت سد ماندگان سبب آثار زیست محیطی منفی می‌شود.

وجبی از خاک استان جدا نخواهد شد

وی ادامه داد: تقسیمات جغرافیایی یا خاک توسط محیط زیست انجام نمی‌شود اما مدیریت آن توسط محیط زیست است، بنابراین موضوع آثار زیست محیطی است، از رسانه‌های می‌خواهیم کار حرفه‌ای رسانه ای داشته باشند و بدانند کسی خاک فروشی نکرده و خاکی جابه‌جا نشده است.

سردار خرم دل از خبرنگاران خواست از کارشناسان و فعالان داخلی و خارجی گفتگو بگیرید تا اطلاعات درستی به مردم مخابره شود.

خبرنگار: سمیه جاودانه

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار