پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

بازدید سرگروه های آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد از آموزشگاه شهید رضایی مزدک

جستجو
پنج شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۰:۳۲:۴۳
۱۴۰۲/۱۰/۲۵ دوشنبه | ۱۹:۴۴:۰ ساعت
(0)
(0)
بازدید سرگروه های آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد از آموزشگاه شهید رضایی مزدک
روز دوشنبه 25 دی ماه دبستان پسرانه شهید رضایی مزدک میزبان سرگروه های محترم آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بود.
بازدید سرگروه های آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد از آموزشگاه شهید رضایی مزدک

پایگاه خبری بانگ دنا ؛ سرگروه های آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد ضمن تبیین اهداف و تعیین شاخصه های آموزشی با هدف بازدید از کلاس های درس و سنجش میزان پیشرفت تحصیلی و ارائه راهکار و بازخورد های لازم و ضروری، از مدرسه شهیدرضایی مزدک حبیب آباد بازدید کردند.

 

موارد مطرح شده در بازدید کلاس های آموزشی، به شرح ذیل است :

  تکالیف دانش آموزان
  ارزشیابی دانش آموزان
  روش تدریس خلّاق دروس ریاضی، املا
  مدیریت کلاسی
  مهارت های اسلامی، تربیتی

 

سرگروه های آموزشی مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد ضمن تبیین اهداف و تعیین شاخصه های آموزشی با هدف بازدید از کلاس های درس و سنجش میزان پیشرفت تحصیلی و ارائه راهکار و بازخورد های لازم و ضروری، از مدرسه شهیدرضایی مزدک حبیب آباد بازدید کردند.

سرکار خانم اعظم نیازی از سرگروههای آموزشی شهرستان بویراحمد بازدید سرگروه های آموزشی از مدارس را موجب پیشرفت و تعالی دانش آموزان از بعد آموزشی و تربیتی دانست و عنوان کرد: امیدوارم این بازدید بتواند در رفع نواقص و مشکلات آموزشی و همچنین در تقویت نقاط قوت، کمک موثری در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان و راهگشای مناسبی برای تقویت انگیزه معلمان جوان و فعال آموزشگاه شهید رضایی مزدک باشد.

خانم نیازی ضمن اشاره به شناسایی اختلالات یادگیری دانش آموزان گفت:اختلال یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی مانع یادگیری بهتر می‌شود و از همکاران انتظار داریم که به تفاوت های فردی دانش آموزان هم توجه ویژه ای نمایند.

 

خانم نیازی افزود:تشخیص بهنگام دانش آموزان با مشکلات یادگیری به وسیله معلمان مدارس عادی، با توجه به سن طلایی انجام مداخله های آموزشی و توان بخشی به موقع، می‌تواند باعث صرفه جویی در وقت، هزینه های آموزشی و درمانی و جلوگیری از برچسب خوردن و تبعات روانی و اقتصادی- اجتماعی آن برای خانواده ها و اجتماع شود.

خانم نیازی بیان کرد: تدریس خلاق به عنوان یک رویکرد نوآورانه در آموزش و پرورش، با توجه به تمرکز بر توانمندسازی خلاقیت و تفکر خارج از چارچوب، می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای دانش‌آموزان ایجاد کند و بهبود قابل توجهی در فرآیند یادگیری آن‌ها به ارمغان بیاورد.

 

سرکارخانم نسرین بخشی زاده از دیگر سرگروه های آموزشی شهرستان بویراحمد ضمن تقدیر از عوامل اجرایی و آموزشی دبستان شهید رضایی مزدک گفت: درس نگارش یکی از دروس اساسی مقطع ابتدایی است،چرا که دانش آموزان در آینده کاری خود و تمام طول زندگی شان و هرجا که دست به قلم شوند به آن نیاز خواهند داشت. و می‌طلبد که همکاران آموزشی به درس نگارش توجه ویژه ای نمایند.

خانم بخشی زاده تصریح کرد:تکالیف دانش آموزان توسط معلمان باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند و بازخورد متناسب با تکلیف ارائه شود، زیرا ارائه بازخورد به دانش آموزان توسط معلم نیز از اهمیت بسیار بالایی برخودار است. اگر معلم بعد از ارائه تکلیف، بازخورد مناسبی را به دانش آموز ارائه ندهد و نکات مثبت و منفی تکلیف را برای او مشخص نکند، اینگونه تکلیف ارائه شده بی ارزش خواهد بود و دانش آموز دیگر با دقت و تلاش کافی تکالیف را انجام نمی‌دهد.

 

سرگروه های آموزشی سطح آموزشی و فرهنگی این آموزشگاه را عالی توصیف نمودند.

در پایان بازدید آموزشی امروز رجب احسانی معاون آموزشی دبستان شهید رضایی مزدک ضمن تقدیر از سرگروههای آموزشی استان گفت: گروههاي آموزشي به عنوان مجامع آموزشي، پرورشي و پژوهشي با اين انديشه بوجود آمده است که ضمن برقراري ارتباط سازنده بين معلمان، زمينه استفاده از تجارب و اطلاعات علمي و فني و آموزشي در روشهاي تدريس، گسترش اطلاعات تخصصي، کاربرد وسايل آموزشي و کمک آموزشي، بهره گيري صحيح از وسايل و امکانات سمعي و بصري، به کارگيري اصول و روشهاي صحيح ارزشيابي پيشرفت تحصيلي، تقويت زمينه پژوهش، تحقيق و بررسي علل و افت تحصيلي و مسايل و مشکلات آموزشي و پرورشي دانش آموزان و در نهايت با بهره گيري از اطلاعات روانشناسي زمینه را جهت بهبود کيفيت آموزشي و پرورشي آماده سازد.

خبرنگار:سید عطا تقوی

                       

                               

                               

                             

                                 

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار