پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

رفع مشکل زمین نهضت ملی مسکن یاسوج

جستجو
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ | ۱۳:۴۶:۱۳
۱۴۰۳/۳/۹ چهارشنبه | ۱۱:۴۶:۵۵ ساعت
(0)
(0)
رفع مشکل زمین نهضت ملی مسکن یاسوج
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشکل زمین نهضت ملی مسکن یاسوج با اضافه شده ۳۵ هکتار زمین رفع شده است.
رفع مشکل زمین نهضت ملی مسکن یاسوج

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ؛ علی‌محمد روستا در بازدید از چند طرح های نهضت ملی مسکن و راه سازی در شهرستان بویراحمد افرود: ۴۸ هزار واحد مسکن طی چهار سال در استان ساخته می‌شود که سر جمع طرحهای فعال طرح نهضت ملی و واگذاری زمین به اقشار ویژه ۲۶ هزار و ۵۲۸ واحد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با اشاره به اینکه بانک ها همکاری لازم‌را برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن داشته باشند، ادامه داد: ۶ هزار و ۱۷۶ خانوار در طرح اقشار ویژه زمین دریافت کردند.

روستا از شناسایی ۳۵ هزار هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان خبر داد و افزود: ۲۰ هکتار از این اراضی در کارگروه امور زیربنایی نهایی شده که با این اقدام ۵۰ درصد مشکل طرح نهضت ملی مسکن در مرکز استان رفع می‌شود.

وی با اشاره به تکمیل سایت ۲۸۸ واحدی گچساران گفت: نیاز است در زمینه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب کارهایی انجام شود که در صورت همکاری دستگاه‌ها و شبکه بانکی برخی از سایت طرح نهضت ملی تا چند ماه آینده تکمیل و به متقاضیان واگذار می‌شود.

روستا همچنین در بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح مهریان گفت: اتصال استان به بزرگراه شیراز_ اصفهان از پروژه‌های اولویت‌دار است و در ابتدای آن پروژه تقاطع غیرهمسطح مهریان قرار دارد که معارضات روند احداث این پروژه حیاتی را با کندی مواجه کرده است.

معاون عمرانی استانداری افزود: ۸ میلیارد تومان اوراق به این طرح اختصاص یافته، ضمن اینکه اعمال ماده ۵۶ برای این پروژه را دنبال می‌کنیم تا با اختصاص تسهیلات بانکی پروژه جان دوباره‌ای بگیرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات جاده اقلید_ سورمق_ یاسوج را برای تکمیل پروژه تقاطع غیرهمسطح مهریان اختصاص می‌دهیم، گفت: برای این پروژه به بیش از ۲ هزار میلیارد اعتبار نیاز است.

معاون هماهنگی امور عمرانی در ادامه از تونل‌های مسیر یاسوج _ سی‌سخت بازدید کرد و گفت: پیمانکار ۴۰ میلیارد تومان مطالبات دارد و به همین اندازه نیز اعتبار پرداخت شده است.

وی گفت: مشکلاتی نیز در نحوه و زمان بندی این طرح وجود دارد که با تخصیص خوب اعتبارات طرح در حال احداث تونل‌های مسیر یاسوج به سی‌سخت مجددا فعال شود.

وی همچنین ضمن بازدید از طرح تقاطع غیرهمسطح مسیر گندی خوری در محور پاتاوه به دهدشت از آن به عنوان حادثه‌خیرترین تقاطع استان نام برد و گفت: این طرح توسط پیمانکار آغاز شده هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت کاری دارد اما با مشکل سوخت و همچنین وجود تیرهای برق در مسیر پروژه مواجه است که با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت توزیع نیروی برق رایزنی کردیم تا هر چه سریعتر به رفع این مشکل کمک کنند.

معاون استاندار اعتبار اختصاص یافته برای اصلاح تقاطع غیرهمسطح گندی‌خوری را ۱۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم پروژه تا انتهای امسال به بهره‌برداری برسد.

خبرنگار: سمیه جاودانه

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار