menusearch
bangedena.ir

تأکید مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان/ ترک فعل دستگاهها در اجرای طرح نماد پیگیری می‌شود

جستجو
دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۴ | ۰۴:۱۲:۱۸
۱۴۰۴/۶/۱۶ يكشنبه | ۱۴:۴۰:۲۳ ساعت
(0)
(0)
تأکید مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان/ ترک فعل دستگاهها در اجرای طرح نماد پیگیری می‌شود
بانگ دنا - مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملی «نماد» گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روانی در بین دانش‌آموزان احساس مسئولیت کرده و با جدیت پای کار باشند.
تأکید مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان/ ترک فعل دستگاهها در اجرای طرح نماد پیگیری می‌شود

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا، ایوب رضایی در نشست کارگروه طرح ملی نماد که با حضور دستگاه‌های عضو این ائتلاف و معاون دادستان استان برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و حضور دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد و به ویژه معاون محترم دادستان استان قدردانی می‌کنم و امیدوارم نتایج این هم‌افزایی در آغاز سال تحصیلی جدید به‌طور ملموس مشاهده شود.

وی با تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی(ص) افزود: امروز موضوعی بسیار مهم و حیاتی پیش روی ماست؛ موضوعی که نیازمند گفت‌وگو، تبادل نظر و ارائه راهکارهای مشترک است تا قبل و حین سال تحصیلی بتوانیم از بروز مشکلات اجتماعی و روانی در بین دانش‌آموزان پیشگیری کنیم.

رضایی با اشاره به عملکرد سال گذشته آموزش و پرورش استان گفت: خوشبختانه در حوزه رصد، پایش و غربالگری دانش‌آموزان، رشد چشمگیری نسبت به سال‌های قبل داشتیم و بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان غربالگری شدند. همچنین دانش‌آموزانی که در گروه‌های پرخطر قرار داشتند، تحت مصاحبه‌های تشخیصی قرار گرفتند و در صورت نیاز به دستگاه‌های ذی‌ربط ارجاع داده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: هرچند برخی دستگاه‌ها همکاری مطلوبی داشتند، اما گلایه ما از برخی نهادها این است که ورود کمتری به این حوزه داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان متعلق به همه ما هستند و آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند گفت: بنابراین همه دستگاه‌ها باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه شناسایی به‌موقع دانش‌آموزان در معرض خطر و انجام مصاحبه‌های تشخیصی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: تجربه موفق شهرستان دنا نشان داد که با هم‌افزایی دستگاه‌ها می‌توان از بروز مشکلات جدی جلوگیری کرد؛ به‌گونه‌ای که سال گذشته هیچ گزارشی از خودکشی دانش‌آموزان در این شهرستان ثبت نشد.

رضایی در ادامه بر ضرورت حضور مستمر نمایندگان ثابت دستگاه‌ها در جلسات نماد تأکید کرد و گفت: تغییر مداوم نمایندگان دستگاه‌ها موجب ناهماهنگی و ناآگاهی از روند پیگیری‌ها می‌شود، در حالی‌که این موضوع نیازمند پیگیری مستمر، همفکری و برنامه‌ریزی دقیق در طول سال تحصیلی است.

وی یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی و روانی دانش‌آموزان صرفاً مسئله آموزش و پرورش نیست، بلکه موضوعی اجتماعی و فراگیر است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد از جمله دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، هلال احمر، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، کانون پرورش فکری، سازمان تبلیغات و سایر نهادهاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان گفت: امیدواریم با همدلی، هم‌افزایی و همکاری همه دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد، بتوانیم در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۵ گام‌های مؤثرتری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت روانی دانش‌آموزان برداریم.

ترک فعل دستگاهها در اجرای طرح نماد پیگیری می‌شود

حامد رهبر معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت اجرای دقیق طرح ملی نماد، گفت: هر دستگاهی که مطابق وظایف قانونی خود اقدام نکند، موضوع ترک فعل آن دستگاه به‌طور جدی پیگیری خواهد شد.

 رهبر اظهار کرد: در قوانین کشور به‌ویژه در بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، برای قصور یا ترک فعل مسئولان مجازات و ضمانت‌های اجرایی مشخص شده است و این موضوع در اجرای طرح نماد نیز ملاک عمل قرار می‌گیرد.

وی افزود: از همه دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد انتظار داریم اقدامات خود را مطابق سند ابلاغی پیگیری کرده و گزارش‌های لازم را ارائه دهند. در صورتی که این اقدامات انجام نشود، دادستانی با جدیت موضوع را بر اساس قانون پیگیری خواهد کرد.

رهبر با بیان اینکه طرح نماد یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ملی برای صیانت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی است، تصریح کرد: وظیفه اصلی اجرای این طرح بر عهده آموزش و پرورش قرار دارد، اما همه دستگاه‌های مرتبط نیز باید در چارچوب تکالیف قانونی خود همکاری کنند.

معاون دادستان یاسوج ادامه داد: انتظار داریم آموزش و پرورش در جلسه آینده گزارشی دقیق از اقدامات یک‌ماهه ابتدایی سال تحصیلی ارائه دهد؛ از جمله اینکه چه مداخلاتی انجام شده، چند مورد به دستگاه‌های تخصصی ارجاع داده شده و چه خدماتی از دستگاه‌ها مطالبه و دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه چنین گزارش‌هایی باعث می‌شود جلسات کارگروه نماد هدفمندتر، منسجم‌تر و مؤثرتر برگزار شود و دستگاه‌ها نیز ضمن آگاهی از وظایف خود، جدیت بیشتری در اجرای مسئولیت‌هایشان داشته باشند.

در پایان این نشست نیز، هر یک از دستگاه‌های عضو ائتلاف نماد گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود ارائه دادند.

خبرنگار: سید عطا تقوی

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار
طراحی توسط سایت ساز خبری