پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

وزیر آموزش و پرورش به همراه نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی وارد یاسوج شدند.

جستجو
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ | ۴:۱۹:۵۹
۱۴۰۱/۷/۱۵ جمعه | ۱۹:۲۴:۰ ساعت
(0)
(0)
وزیر آموزش و پرورش به همراه نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی وارد یاسوج شدند.
وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی استاندار، معاونین، مدیر کل آموزش، و پرورش، فرماندار بویراحمد و برخی مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج ضمن تجدید میثاق با ارمان شهدا، به شهر زلزله زده سی‌سخت سفر و در آنجا 4 طرح عمرانی آموزشی را افتتاح کردند.
وزیر آموزش و پرورش به همراه نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی وارد یاسوج شدند.

وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با همراهی استاندار، معاونین، مدیر کل آموزش، و پرورش، فرماندار بویراحمد و برخی مسئولین استانی و شهرستانی با حضور در گلزار شهدای شهر یاسوج ضمن تجدید میثاق با ارمان شهدا، به شهر زلزله زده سی‌سخت سفر و در آنجا 4 طرح عمرانی آموزشی را افتتاح کردند.


به گزارش بانگ دنا، صبح روز جمعه ( 15 مهر ماه 1401) وزیر آموزش و پرورش و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون و معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمدآنها را همراهی می‌کردند. در ابتدا مسوولان به مقام شامخ شهدای یاسوج ادای احترام کردند.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مهمانان کشوری پس از حضور در گلزار شهدای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را زنده نگه داشتند و بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در حاشیه حضور بر سر مزار شهدا، دقایقی سخنان چند جانباز و فرهنگی که مطالباتی داشتند را شنید و دستور لازم برای رسیدگی به مشکلات آنان را صادر کرد.

همچنین علی نیکزاد نایب رییس مجلس شورای اسلامی به همراه نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در هیاتی جداگانه بمنظور بررسی طرحهای در دست اجرای استان کهگیلویه و بویراحمد وارد این استان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان قرار گرفت.

غبار رویی گلزار شهدا، دیدار با آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج و افتتاح چندین پروژه عمرانی در یاسوج و سی سخت از برنامه های سفر وزیر آموزش و پرورش و نایب رییس مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه وبویراحمد اعلام شده است.

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح چند مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مدارس ما سه سال تعطیل بودند یک نهاد بین‌المللی نگفت چرا این گونه شده تا دانش‌آموزان ما دچار مشکلات روحی و روانی و عقب‌ماندگی تحصیلی شوند و اما چگونه است که امروز آن‌ها به فکر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌های ما هستند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که کشور پیشرفت‌های زیادی کرده و جز 10 کشور اول در فناوری‌های علمی است گفت: این‌ها به برکت 36 هزار دانش‌آموز و 5 هزار معلم شهید است.
وی در ادامه با بیان این‌که دولت به دنبال اجرای عدالت آموزشی در مناطق مختلف از جمله مناطق محروم است گفت: به فکر ایجاد فضاهای آموزشی هستیم و کارهای خوبی انجام شده هر چند کمبودهایی وجود دارد.
نوری عنوان کرد: برای مثال تعداد 13 هزار مدرسه ما سرویس بهداشتی نداشتند که خوشبختانه در این دولت مشکل سرویس بهداشتی 7 هزار مدرسه برطرف شد.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مدارس کانکسی در حال برچیده شدن هستند البته باید معلمان آموزش دیده در تربیت معلم به مدارس بفرستیم که مجلس در این راه به ما کمک خواهد کرد.

علی نیکزاد در این آئین یکی از مولفه‌های مهم برای کشور را ساختن آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار داشت: اگر آموزش و پرورش را نسازیم حتما بدانید در آینده با مشکلات عدیده‌ای روبه رو خواهیم شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از گفتن اجرای سند ۲۰۳۰ خجالت نمی‌کشند، ادامه داد: سند بنیادین تحول باید شکل بگیرد ما نباید خجالت بکشیم و باید به صورت جدی آن را مد نظر قرار دهیم.
نیکزاد با بیان اینکه ما هر کجا می‌رویم صحبت از سیمان، گچ و ساختمان است، خاطرنشان کرد: خاتمی رئیس جمهور بود سال ۷۶ آمد استان اردبیل و اجازه دادند سه مدیر فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و فرمانده سپاه استان صحبت کنند که هر سه عزیز از مسائل و کمبود‌ها در حوزه ساخت و ساز حرف زدند و آن روز متاسفم شدم که هر سه عزیز از کار عمرانی، سنگ و سیمان حرف زدند، ولی از مشکلات بنیادین و محتوایی سخن به میان نیاوردند.
وی تاکید کرد: ما باید حتما مدرسه کانکسی را جمع کنیم، ولی این را هم باید بگوییم که کسانی را که تحویل گرفته‌ایم ۱۲ سال دیگر چگونه باید تحویل دهیم و باید بدانیم چرا حضرت آقا دغدغه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را دارد و راضی نیست.
نیکزاد تصریح کرد: اینکه چرا افرادی خاص در دانشگاه رتبه‌های خوب در کنکور کسب کرده و یا دانش آموزان برخی مدارس خاص در کنکور قبول می‌شوند و چرا رفتن به سمت یک رشته خاص در دانشگاه مشتری زیاد دارد، باید بررسی شود.
وی با تاکید بر اجرای عدالت آموزشی در کشور، یادآپر شد: آرمان‌های الهی و انسانی انقلاب اسلامی را عمل نمی‌کنیم.
وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر کشور گفت: کسانی که دغدغه فرهنگی دارند باید پشتیبان نیرو‌های امنیتی ما باشند، ما از اتفاقی که برای دختر جوانمان رخ داده متأثر شدیم و همه بخش‌های مرتبط نیروی انتظامی و سایر نهاد‌ها و بخش‌های ذیربط برای آسیب‌شناسی و پیگیری علل این حادثه بسیج شده‌اند، اما نباید نیرو‌های انتظامی که حافظ آسایش، امنیت، رفاه و ضامن تأمین امنیت جامعه هستند مظلوم واقع شوند.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی احداث شده گفت: وفای به عهد بر ما واجب است و ما موظفیم بر این حکم اسلامی و اخلاقی عمل کنیم، وقتی ما در منطقه زلزله زده سی‌سخت حضور پیدا کردیم و با خسارات وارد شده مواجه شدیم کسی امیدی به بازسازی مدارس و عمل به وعده‌ها نداشت، اما امروز با لطف خدا، همت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی شاهد بهسازی، نوسازی و ساخت مدارس جدیدی در این منطقه هستیم که امیدوارم منشأ خیر و محل تربیت انسان‌های بزرگی شود.

 

در ادامه بخوانیم
دیدار نیکزاد با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد


نائب رئیس مجلس عنوان کرد: تسهیلات بنیاد مسکن ۱۰۰ میلیون تومان است و مردم هنوز به دنبال تسهیلات تکمیلی‌شان هستند.
نیکزاد بیان کرد: براساس دستور رئیس جمهور تسهیلات تکمیلی باید با ضمانت سازمان برنامه و بودجه پرداخت شوند.
وی در ادامه عنوان کرد: وعده‌های داده شده در خصوص بازسازی و نوسازی مدارس زلزله‌زده سی سخت تحقق یافته و این مدارس تحویل آموزش و پرورش شده است.
نیکزاد عنوان کرد: موضوع سند تحول بنیادین باید به صورت جدی مد نظر قرار گیرد و عدالت آموزشی رعایت شود.
وی عنوان کرد: مباحث تربیتی در آموزش و پرورش باید بیش از ساخت و ساز و سیمان و ساختمان‌سازی مد نظر قرار گیرد.
نیکزاد عنوان کرد: باید در کنار ساخت فضا‌های آموزشی به مباحث تربیتی و موفقیت دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف هم توجه شود.
وی در ادامه گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.
نیکزاد بیان کرد: کار رتبه‌بندی در حال انجام است و مدیریت خوبی انجام شد و مبلغی به عنوان علی الحساب به معلمان پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: رتبه‌بندی معلمان یک قانون است و منابع آن در قانون دیده شده و عزم و اراده وزیر آموزش و پرورش بر اجرای قانون دیده می‌شود.
علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر ما در آموزش و پرورش و در این دولت به موضوع فرهنگ نرسیم، بی‌شک در ادامه با مشکل مواجه ی‌شویم، باید توان خود را برای اجرای سند تحول بنیادین به کار بگیریم.
وی افزود: ما حتماً باید به مسائل زیرساختی و عمرانی توجه کنیم اما این آجر و سنگ تأثیر اصلی را نمی‌گذارد بلکه باید مسائل فرهنگی را آسیب‌شناسی کنیم و مباحث تربیتی را مورد توجه قرار دهیم.
نیکزاد تأکید کرد: گرفتاری فعلی ما این است که آرمان‌های انقلاب و اسلام را عمل نمی‌کنیم و از آن غافل شده‌ایم و باید به این مبانی بازگردیم.

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر کشور گفت: کسانی که دغدغه فرهنگی دارند باید پشتیبان نیرو‌های امنیتی ما باشند، ما از اتفاقی که برای دختر جوانمان رخ داده متأثر شدیم و همه بخش‌های مرتبط نیروی انتظامی و سایر نهاد‌ها و بخش‌های ذیربط برای آسیب‌شناسی و پیگیری علل این حادثه بسیج شده‌اند اما نباید نیرو‌های انتظامی که حافظ آسایش، امنیت، رفاه و ضامن تأمین امنیت جامعه هستند مظلوم واقع شوند.
نایب رئیس مجلس

شورای اسلامی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در حفظ امنیت دنیا و منطقه گفت: من در سفر به اجلاس پارلمان‌های دنیا و در دیدار با رئیس مجلس اسپانیا به‌ایشان گفتم که آیا می‌دانید که اگر سردار سلیمانی و مبارزات‌ایشان با داعش نبود امروز این امنیت و آرامش را در اروپا نداشتید و‌ایشان این موضوع را پذیرفت اما نه هیچ‌گاه حاضر به اذعان در این خصوص و مصاحبه علنی نبود چرا که غرب نمی‌تواند بپذیرد که ما مستقل و سلطه‌ناپذیریم.
نیکزاد تصریح کرد: ما در سیطره غرب و شرق عالم قرار نگرفتیم و برای این موضوع هزینه دادیم و‌ایستادگی کردیم چرا که در دنیا کشور‌ها یا سلطه‌پذیر هستند یا سلطه‌جو.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به پروژه‌های عمرانی احداث شده گفت: وفای به عهد بر ما واجب است و ما موظفیم بر این حکم اسلامی و اخلاقی عمل کنیم، وقتی ما در منطقه زلزله‌زده سی‌سخت حضور پیدا کردیم و با خسارات وارد شده مواجه شدیم کسی‌امیدی به بازسازی مدارس و عمل به وعده‌ها نداشت اما امروز با لطف خدا، همت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی شاهد بهسازی، نوسازی و ساخت مدارس جدیدی در این منطقه هستیم که‌امیدوارم منشأ خیر و محل تربیت انسان‌های بزرگی شود.
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز با ابراز نگرانی از روند پرداخت تسهیلات در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه زلزله زدگان سی سخت گفت: تسهیلات تکمیلی هنوز در اختیار مردم زلزله‌زده سی سخت قرار نگرفته است.
مهدی روشنفکر افزود: هنوز بسیاری از منازل آسیب دیده در سی سخت تکمیل نشده‌اند.
وی اظهار داشت: عوامل مختلفی همچون گرانی مصالح و تورم و دیگر عوامل در کاهش پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز خانه‌های زلزله سی سخت نقش داشته‌اند.
نماینده بویراحمد دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خواستار مساعدت ویژه علی نیکزاد؛ نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای ارائه تسهیلات تکمیلی برای مردم زلزله‌زده سی سخت شد.
روشنفکر ادامه داد: سی سخت ۴۹ هزار جمعیت دارد که ۸۰ درصد آن روستایی هستند که بخش عمده آنان به شغل کشاورزی مشغول هستند و در این زمینه نیاز به مساعدت دولت و مجلس هستند.
بهره‌برداری از 4 طرح آموزشی و خوابگاهی در سی سخت

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد این طرح‌ها را شامل مدرسه ۶کلاسه شهید بهشتی با زیربنای ۱۰۸متر مربع، هنرستان شهید چمران با زیربنای ۷۹۱متر مربع، خوابگاه فاطمه زهرا با زیربنای ۹۷۶مترمربع و خوابگاه هنرستان کار و دانش ابن سینا با زیربنای یکهزار و ۳۶۰ متر مربع ذکر کرد.
حسنعلی عزتخواه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های یاد شده اظهار داشت: در مجموع برای ساخت این تعداد طرح و بهسازی دیگر فضا‌های آموزشی ۴۵فضای آموزشی در این شهرستان با اعتیار ۱۸۰میلیاردتومان هزینه شده است.
به گفته عزتخواه گرچه تعداد دانش‌آموزان این استان نسبت به سایر استان‌ها کمتر است ولی به علت پراکندگی و سخت گذر بودن بودن نیاز به فضا‌های آموزشی زیادی دارند چرا که فقط ۸۴۵مدرسه زیر ۱۰دانش‌آموز در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نیازمند فضای آموزشی مناسب هستند.
وی‌یه آسیب دیدن زیرساخت اردوگاهی سی سخت در زلزله چند سال گذشته اشاره کردو افزود: بخش عمده‌ای از این مشکلات هنوز برطرف نشده و نیازمند مساعدت ویژه است.
او همچنین گفت: در جریان زلزله سی سخت استان‌های مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی، فارس و خوزستان در بحث بازسازی مدارس زلزله‌زده این شهر پای کار آمدند که برخی از طرح‌های افتتاحی امروز نتیجه مساعدت این استان‌ها بوده است.
به گزارش کبنا، حاشیه‌های این سفر به شرح زیر است.
*رابطه صمیمی نیکزاد نائب رئیس مجلس و مهدی روشنفکر قابل توجه بود. نیکزاد دو یا سه بار مهدی روشنفکر را صدا زد و در گوش او حرف‌های را زد.

*وزیر آموزش و پرورش و نیکزاد نائب رئیس مجلس از توزیع پذیرایی جلوگیری کردند و گفتند؛ سفرها همواره باید بدون تشریفات باشد.
یک مشکل اساسی که وجود دارد این است که برخی از شهروندان هنگامی که از مسوولان استانی ناامید می‌شوند، منتظر هستند که مسوولان کشوری موردنظرشان به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند و با در دست داشتن نامه و حلقه زدن به دور او مطالبات خود را پیگیری کنند و اینکار موجب می‌شود که نه خبرنگاران بتوانند سووالات مدنظرشان را بپرسند و نه مسوولان فرصت طرح مسائل کلان استانی را داشته باشند.
*مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون از بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به‌تنهایی در مراسم استقبال از وزیر و نائب رئیس مجلس حضور داشت و خبری از سید ناصر حسینی‌پور و سید محمد موحد دو نماینده دیگر مجلس نبود. در حالی که این دو نفر می‌توانستند حضور داشته باشند و مطالبات دانش آموزان محروم آن حوزه‌های انتخابیه را به گوش وزیر برسانند.

انتهای پیام

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار