پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

آیین گرامیداشت روز خبرنگار در یاسوج برگزار شد

جستجو
دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ | ۲۲:۳۹:۵۷
۱۴۰۳/۵/۱۷ چهارشنبه | ۲۰:۰:۰ ساعت
(0)
(0)
آیین گرامیداشت روز خبرنگار در یاسوج برگزار شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به صراحت به عنوان مدیرکل حامی رسانه‌ها هستم و اعتقاد دارم رسانه‌ها باید آزادانه بیندیشند
آیین گرامیداشت روز خبرنگار در یاسوج برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ؛ امین درخشان» صبح روز چهارشنبه 17 مرداد 1403 در آئین تجلیل از اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد و گرامی داشت روز خبرنگار، بیان کرد: امروز، روز پاسداشت کسانی است که با تعهد به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، همواره و برای اعتلای این مرز و بوم تلاش می‌کنند و به معنای حقیقی و واقعی، زبان گویای مردم برای پیگیری مطالبات آنها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: 17 مرداد، یکی از روزهای تاریخ پرافتخار میهن اسلامی مان بوده که به نام روز خبرنگار مزین شده است.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه و شهید محمود صارمی، خاطرنشان شد: این افتخار را داریم که در استان کهگیلویه و بویراحمد شهید خداعفو عبدیان از شهدای عرصه رسانه این استان هستند.

درخشان یاد و خاطره سید حمدالله خواهش نیک و همچنین مرحوم منصور زرگر دیگر خبرنگاران این استان را گرامی داشت و ابراز کرد: سید حمدالله خواهش نیک معلم فرهیخته و خبرنگار فرهنگی بود که همه ما خاطرات خوبی از وی داریم و منصور زرگر همیشه با دلی روشن برای اعتلای این استان قلم می‌زد و امروز جای وی در این جمع خالی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد جوهره خبر و خبرنگاری را نقد دانست و ادامه داد: اگر خبرنگار وجود نداشته باشد، بدون تردید بخش بسیاری از کاستی‌های مردم همواره بر روی زمین می‌ماند و در بسیاری از مناطق عزیز کشورمان بزرگ‌ترین مسئله‌ای که شاید از چشم مسئولان گمنام یا دور افتاده بود، اما قلم رسای خبرنگاران آن مسئله را به عنوان یک موضوع مهم ملی مطرح که به جلسه هیئت دولت نیز کشیده شد و از قلم و زبان خبرنگاران به آن مسئله پرداخته شد.

وی ضمن تأکید بر اینکه خبرنگاری شغل و حرفه‌ای است که باید آزاد بیندیشد و آزاد بنویسد، اذعان داشت: ما اعتقاد داریم که نباید مسئولان این توقع را داشته باشند که خبرنگاران همواره به تمجید و ستایش از آنها بپردازند، گاهی ما باید آستانه صبر داشته باشیم و قانون هم این را می‌گوید که وظیفه و رسالت مسئولان پاسخگو بودن به رسانه است.

درخشان با اشاره به اینکه حقیقتاً همواره گاهی برخی‌ها پاسخگو به رسانه نیستند، اظهار کرد: من نمی‌دانم چرا برخی از مسئولان به جای پاسخگو بودن، تعامل داشتن و ارتباط برقرار کردن، به جای اینکه درک درستی از واقعیت، وظیفه و رسالت خبرنگار داشته باشند با بنده تماس می‌گیرند و مطالب انتقادی که رسانه‌ها منتشر می‌کنند را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

این مسئول فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: جواب بنده روشن است، به صراحت به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حامی رسانه‌ها هستم و اعتقاد دارم رسانه‌ها باید آزادانه بیندیشند.

وی عنوان داشت: هرچند رسانه‌ها نیز باید در چارچوب قانون، انصاف و نقد منصفانه که بخش مهمی از اخلاق حرفه‌ای و رسالت خبرنگاران است را رعایت کنند و همواره نقش پلیس رسانه را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بازی نمی‌کنم، چرا که مدیرکل فرهنگ و ارشاد نیز همواره باید جایگاه و حامی رسانه‌ها باشد.

درخشان ضمن اظهار گلایه از برخی افراد که شکایت از رسانه‌ها دارند، اعلام کرد: چرا این افراد به جای ارتباط، تعامل و پاسخگو بودن به شکایت روی می‌آورند؟، شاید برخی از نقدهای رسانه‌ها را بتوان با جوابیه یا پاسخ به رسانه حل و فصل کرد، اما متأسفانه برخی از دوستان این پاسخگو نبودن را به شکایت از رسانه ترجیح می‌دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: از همین تریبون از مسئولانی که در حال تلاش و فعالیت هستند می‌خواهم اگر بر علیه رسانه‌ای شکایت طرح کرده‌اند به مناسبت روز خبرنگار، از شکایت خود صرف نظر کنند.

وی با اشاره به اینکه مسائل رسانه‌ای متعدد و متنوع هستند و اگر نقد در چهارچوب انصاف، عدالت و به حق نباشد، به سرانجامی نمی‌رسد و هویت رسانه را در ادامه زیر سؤال می‌برد، تصریح داشت: اصحاب رسانه باید در چهارچوب مطالبات به حق مردم و با زبان نقد انتقاد کنند، ولی مسائلی که خدای ناکرده شاید رنگ و بوی تسویه حساب شخصی با کسی باشد که این مصداق خاصی ندارد و به صورت کلی آن را بیان می‌کنم، نداشته باشیم.

درخشان با بیان اینکه در هر شهر، استان و مملکتی وجود رسانه برای نقد و بیان کاستی‌ها است و رسانه‌ها در مسائل مختلفی سنگ تمام می‌گذارند، اضافه کرد: رسانه‌ها در کمک به مسائل و برنامه‌های فرهنگی، کمک به مسئولان، بلایای طبیعی که معمولاً در استان کهگیلویه و بویراحمد مثل آتش‌سوزی‌ها اتفاق می‌افتد، نقش تأثیرگذاری ایفا کرده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد متذکر شد: خبرنگاران شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران و باشت در زمینه آتش سوزی‌هایی که اتفاق افتاد قبل از مسئولان و در کنار مردم، در ارتفاعات کوه‌هایی که دچار آتش سوزی شده بودند حضور پیدا می‌کردند.

وی تأکید نمود: اصحاب رسانه استان در انتخابات‌های متعدد به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی با قلم و قدم خود زمینه حضور گسترده مردم را در این انتخابات‌ها فراهم کردند.

خبرنگار: سمیه جاودانه

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار