

.jpg)
به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا، میلاد نوشادی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه معلمی رسالت بزرگ و افتخاری ارزشمند است، گفت: همکاران فرهنگی بهویژه در مدارس ابتدایی نقش پیشگام و پیشرو در حوزه آموزش و تربیت دارند و باید در مسیر تعالی دانشآموزان با تمام توان ایفای نقش کنند.
وی با اشاره به اینکه آموزش مهارتمحور رویکرد اصلی امسال در مقطع ابتدایی است، تصریح کرد: دانشآموز نباید در فرآیند یادگیری منفعل باشد بلکه لازم است با روشهای نوین، گروهبندی آموزشی و فعالیتهای مشارکتی، در یادگیری نقش فعال ایفا کند.
نوشادی با تأکید بر ضرورت حضور معلمان در گروههای آموزشی و سامانههای مرتبط برای تبادل تجربه افزود: مشارکت فعال معلمان در این فضاها فرصتی ارزشمند برای بهرهمندی از ایدهها و شیوههای نوین تدریس است.
معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان همچنین بر اهمیت ارزشیابی صحیح دانشآموزان تأکید کرد و گفت: مقایسه دانشآموزان با یکدیگر بهشدت مضر و مغایر با سیاستهای آموزش ابتدایی است. معلمان باید با رویکرد حمایتی و مهارتمحور، زمینه پیشرفت همه دانشآموزان را فراهم کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه کتابهای درسی و سیاستهای وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ورود منابع غیرمجاز به مدارس پذیرفته نیست و باید محتوای آموزشی بر اساس سیاستهای رسمی آموزش و پرورش تنظیم شود.
نوشادی یادآور شد: آموزش و پرورش موظف است دانشآموزانی را تربیت کند که علاوه بر موفقیت تحصیلی، مهارتهای زندگی، روحیه مشارکت اجتماعی، هویت ملی و نگاه آیندهساز داشته باشند.
وی در پایان با تقدیر از تلاشهای معلمان گفت: تدریس در دوره ابتدایی باید همراه با بازی، آزمایش و فعالیتهای خلاقانه باشد تا یادگیری برای دانشآموزان جذاب، پایدار و اثربخش شود.
گفتنی است : میلاد نوشادی، معاون آموزش ابتدایی ادارهکل آموزش و پرورش استان، به همراه غلامحسین بلادی رئیس اداره مشارکتهای مردمی وجمعی از کارشناسان حوزه آموزش ابتدایی، ازمدارس مهراندیشه، امام حسن مجتبی(ع) و شهید کرمی بازدید کردند و ضمن حضور در کلاسهای درس، با دانشآموزان و معلمان به گفتوگو پرداختند و در فضایی صمیمی، مسائل آموزشی، نیازها و پیشنهادهای آنان را مورد بررسی قرار دادند.

بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
با پایگاه خبری بانگ دنا بروز باشید
یاسوج -گوشه امامزاده قاسم(ع) خیابان شهید روشنفکر- همت -همت جنوبی 2

(3)(4).jpg)
