پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

سیر صعودی شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

جستجو
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ | ۱۰:۲۰:۳۳
۱۴۰۰/۱/۳ سه شنبه | ۱۳:۱۱:۴۵ ساعت
(0)
(0)
سیر صعودی شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
سیر صعودی شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

 

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۹۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۷۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.
دکتر پرویز یزدانپناه افزود: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۶ هزار و ۳۵۵ مورد گزارش شده است.


وی اضافه کرد: از ۵۵۶ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۳۱ درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در گچساران (۵۸ درصد موارد مثبت)، بویراحمد و بهمئی بیشترین موارد مثبت را داشتند. همچنین ۷۶۵ نمونه تست سریع در استان انجام شد که ۸ درصد موارد مثبت بودند و عمدتا در کهگیلویه، بهمئی و بویراحمد بودند.


دکتر یزدان پناه گفت : شیوع ویروس جدید کرونا بسیار فراگیرتر است و میزان مرگ و میر و تلفات ناشی از این ویروس در کشور بیشتر شده و باید با مشارکت بیشتر مردم جلوی انتشار این ویروس را بگیریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: در یک سال گذشته تلاش ها و اقدامات زیادی برای کنترل بیماری انجام گرفت که مشارکت مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای حفظ سلامت جامعه، موجب به ثمر رسیدن این تلاش ها شده است.


وی افزود: در شرایط کنونی در بدترین وضعیت قرار داریم و اگر دستورالعمل های بهداشتی کاملا رعایت نشود در ٢ تا ٤ هفته آینده شاهد مرگ و میر تعداد زیادی از بیماران کرونایی در استان هستیم.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار