پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ ۳هزار و ۵۹۶ سوادآموز زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی

جستجو
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ | ۸:۳:۱۷
۱۳۹۹/۱۲/۱۵ جمعه | ۱۲:۳۰:۰ ساعت
(0)
(0)
مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ ۳هزار و ۵۹۶ سوادآموز زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی
۳هزار۵۹۶ سوادآموز زیر پوشش فعالیت‌های سواد آموزی در کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ ۳هزار و ۵۹۶ سوادآموز زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی

 

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این تعداد ۸۰ درصد حجم ابلاغی به استان است که در سه دوره سوادآموزی، انتقال، و تحکیم زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار گرفت.

 

هادی زارع پور در پنجمین نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش استان در سالن استانداری افزود: پوشش فعالیت ها از دوره های ۵ تا ۷ ماهه و شامل فعالیت های جاری برای گروه بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال در طرح های توسعه سواد زنان و دختران عشایر، ندامتگاه ها، عشایر و نیرو های مسلح است.


وی گفت: دوره های انتقال و تحکیم به میزان ۱۰۰ درصد و دوره سوادآموزی نیز ۶۰ درصد زیر پوشش قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: بیشترین میزان ثبت نام بی سوادان در یاسوج، دهدشت و بهمئی و کمترین میزان مربوط به چرام، لنده و باشت است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: بیش از۲هزار و ۶۰۰ نفر زیر پوشش طرح نماز کلید بهشت، ۸۵۰ نفر در ۱۶ مرکز یادگیری محلی برای مهارت آموزی در کنار سواد و ۱۲۰ نفر زیر پوشش طرح آموزش رایانه قرار گرفتند.
سید حمدالله خواهش افزود: طرح های حلقه های کتابخوانی، خواندن با خانواده و طرح ملی پیوند سواد و زندگی در حوزه سواد آموزی در حال اجراست.

 

وی گفت: بیش از ۹۵۰ آموزش دهنده و ۸۵ ناظر و ارزیاب در فعالیت های سواد آموزی مشارکت دارند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان افزود: با توجه به شرایط و محدودیت های کرونایی برگزاری کلاس ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به صورت حضوری در کلاس های فرد به فرد و غیر حضوری در کلاس های انتقال و تحکیم است.
خواهش نیک گفت: بخشی از حق الزحمه مربیان استان آماده پرداخت و با توجه به شرایط خاص شهرستان دنا حق الزحمه آموزش دهندگان این شهرستان در اولویت قرار گرفته و تا ۲۰ اسفند ماه پرداخت می‌شود.
در این نشست از مدیران اداره کل کمیته امداد و فرمانداری بویراحمد به عنوان ادارات برتر در شناسایی و معرفی بی سوادان تقدیر شد.
در پنجمین نشست شورای آموزش شورای پشتیبانی سواد آموزی کهگیلویه وبویراحمد پخش برنامه تلویزیونی لوح و قلم در ادامه فعالیت های سواد آموزی، تدوین کتاب عشایر و دفاع از حریم کشور، اختصاص بخشی از نمره ارزشیابی سالانه روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه به عملکرد‌ آنها در قبال شناسایی و جذب بی سوادان به تصویب رسید.

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار