پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

هشدار؛ کرونا باز هم در کهگیلویه و بویراحمد قربانی گرفت

جستجو
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ | ۵:۵۳:۱۵
۱۴۰۰/۱/۱۸ چهارشنبه | ۲۱:۴۶:۰ ساعت
(0)
(0)
هشدار؛ کرونا باز هم در کهگیلویه و بویراحمد قربانی گرفت
در ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه یک بیمار در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.
هشدار؛ کرونا باز هم در کهگیلویه و بویراحمد قربانی گرفت

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۹ نفر خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک هم استانی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

دکتر پرویز یزدانپناه افزود:هم اکنون ۳۹۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۹۷ نفر مبتلای قطعی و ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی اضافه کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون۲۸ هزارو ۸۰۵ مورد گزارش شده است.

یزدانپناه افزود:از ۸۹۰ نمونه پی سی آر دریافت شده حدود ٥٦ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه، دنا و لنده است و همچنین از ۹۵۳ نمونه رپید تست، ٢١ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در کهگیلویه، بهمئی، بویراحمد، گچساران و مارگون هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطر نشان کرد:با توجه به روند افزایشی موارد مبتلا در طی چند هفته گذشته، سهل انگاری، کاهش رعایت دستورلعمل های بهداشتی، جابجایی های جمعیتی، افزایش تجمعات، عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی، کاهش استفاده از ماسک و موارد دیگر باعث ایجاد پیک دوم در استان و چهارم در کشور شده است که اگر محدودیت ها کامل اجرا شوند، مشارکت وهمراهی آگاهانه مردم در رعایت دستورالعمل ها وجود داشته باشد، عدم خروج از خانه بتوانیم با هزینه کمتری از این مرحله خطرناک بیماری عبور کنیم.

یزدانپناه گفت: ظرفیت تخت ها و امکانات بهداشتی درمانی استان محدود است و مردم باید در فکر حفظ سلامت و جان خود، خانواده و سایر مردم باشند.

 

وی اضافه کرد: بدون شک کمک های خیران سلامت در تامین وسایل و تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی لازم است و ایثار این افراد در نزد خداوند متعال محفوظ و در خاطره بیماران نیازمند نیز باقی می‌ماند.

 

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار