


به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا، ایوب رضایی در جمع سرگروههای آموزشی استان با تأکید بر اهمیت نقش این گروهها در نظام آموزشی، اظهار کرد: سرگروههای آموزشی بازوان فکری و تخصصی آموزش و پرورش هستند و باید با برنامهریزی دقیق، به بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری در مدارس کمک کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از زحمات سرگروههای آموزشی، بر حمایت قاطع از فعالیتهای آنان تأکید کرد و گفت: اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی باید بهعنوان اتاق فکر آموزش استان عمل کند تا با همافزایی و مشارکت جمعی، مسیر رشد علمی و آموزشی استان هموارتر شود.
رئیس اداره تکنولوژی و گروههای آموزشی متوسطه استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد سال گذشته ارائه داد و ضمن آسیبشناسی آموزشی مدارس، به بیان چالشها و موانع موجود پرداخت.
وی کمبود اعتبارات مالی، تجهیزات کامپیوتری و وسیله نقلیه مناسب و همچنین تأخیر در دریافت میانگین نمرات نهایی را از مهمترین مشکلات عنوان کرد.
کورش فلاحی با اشاره به نتایج ارزیابی عملکرد،گفت: عملکرد سرگروههای آموزشی متوسطه دوم «خیلی خوب»، فنی و حرفهای «خوب» و متوسطه اول «متوسط» ارزیابی شده است.
وی همچنین به نبود ارزشیابی مستمر هفتگی، کمتوجهی به امتحانات ماهانه و اجرای ناقص نمونهسؤالات نهایی در مدارس اشاره کرد و راهکارهایی چون برگزاری کارگاههای توانمندسازی تخصصی، برگزاری امتحانات هماهنگ استانی، جلوگیری از تعطیلی زودهنگام پایه دوازدهم و اجرای آزمون شبهنهایی در اردیبهشتماه را پیشنهاد داد.
در ادامه نمایندگان گروههای آموزشی متوسطه اول، دوم و فنی و حرفهای نیز به بیان دیدگاهها و مشکلات حوزههای خود پرداختند.
در پایان این نشست، از سرگروههای برتر در دبیرخانههای کشوری سال گذشته تجلیل شد.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
با پایگاه خبری بانگ دنا بروز باشید
یاسوج -گوشه امامزاده قاسم(ع) خیابان شهید روشنفکر- همت -همت جنوبی 2

(3)(4).jpg)
