پایگاه خبری بانگ دنا ( اخبار مهم روز )
menusearch
bangedena.ir

تعیین دروس امتحانات نهایی کنکور ۱۴۰۴

جستجو
یکشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۳ | ۰:۵۰:۵۷
۱۴۰۳/۱۱/۲۱ یکشنبه | ۸:۲۳:۰ ساعت
(1)
(2)
تعیین دروس امتحانات نهایی کنکور ۱۴۰۴
دروس امتحانات نهایی کنکور سال آینده مشخص شد.
تعیین دروس امتحانات نهایی کنکور ۱۴۰۴

به گزارش پایگاه خبری بانگ دنا ، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: نمرات این دروس تاثیر ۶۰ درصدی در کنکور دارند و شامل دروس عمومی و تخصصی هر رشته خواهند بود.

 

زارعی افزود: بین ۱۰ تا ۱۱ درس در پایه دوازدهم و در پایه یازدهم هم بین ۱۰ تا ۱۲ درس برای سال تحصیلی جاری و آزمون سراسری ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: سهم دروس نیز شامل ۳۰ درصد است.

 

زارعی گفت: در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش درباره امتحان نهایی برای پایه دهم تحصیلی نیز تصمیم گیری گرفته خواهد شد و سپس اطلاع رسانی می‌شود.

 

زارعی همچنین ­درباره آخرین دهک بندی مشخص شده برای کسانی که بر اساس تصمیم نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور نیز گفت:گزارشی که معمولا ارائه می‌شود گزارش آماری ارائه نمی‌شود از وضعیت دهک‌ها و گزارش بر اساس وضعیت سنجش هست نه پذیرش که اگر بر اساس پذیرش باشد سهمیه مناطق یک و دو باید اعمال شود آنوقت وضعیت دهک‌ها مشخص خواهد شد.

 

به گفته رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش، تعداد شرکت کنندگان هر کدام از دهک‌ها یکسان نیست یعنی طبق آمار دهک یک نزدیک ۵ درصد شرکت کننده در رشته تجربی دارد و بلعکس دهک دهم نزدیک ۱۰ درصد شرکت کننده دارد، یعنی دهک دهم دو برابر دهک یک شرکت کننده دارد.

 

وی گفت: این دو برابر شرکت کننده یعنی شانس حضور در کسب رتبه‌های برتر هم دو برابر می‌شود.

 

زارعی گفت: لذا باید همه این موارد همسان سازی شود و بعد تحلیل و ارائه داد.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش افزود: طبق دسته بندی انجام شده، سهم دهک یک تا چهار در مقایسه با سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۷۵ صدم در کسب رتبه‌های برتر بیشتر شده است.

 

زارعی افزود: سهم دهک پنج، شش و هفت، یک ممیز ۵۴ صدم اضافه شده است.

 

وی گفت: دهک هشت، نه و ده نیز منفی دو ممیز نوزده یعنی سهم آنها متعادل‌تر شده است و سهم را به دهک‌های پایین‌تر داده است.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: در منطقه سه که منطقه کمتر برخوردار است، سهم دهک یک تا چهار، دو ممیز ۶۷ صدم است که سهم آنها افزوده شده است.

 

زارعی افزود: سهم دهک ۵, ۶ و ۷ نیز در منطقه سه ۸۱ صدم اضافه شده است و بلعکس سهم دهک ۸,۹ و ۱۰ منفی سه ممیز ۵۲ صدم، یعنی سه و نیم درصد سهم آنها در کسب رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ یعنی رتبه‌های برتر کنکور کمتر شده است.

 

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش گفت: این آمار در سهم دهک‌ها نشان می‌دهد وقتی سهمیه بندی اعمال می‌شود مناطق کمتر برخوردار سهم بیشتری برای کسب رتبه‌های برتر در مقایسه با مناطق برخوردار خواهند داشت.

خبرنگار: سمیه جاودانه

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

20 نظر
میتراموسوی
جمعه بیست و ششم بهمن ۰۳
پاسخ
()
()
میتراموسوی
واقعا چي فکرکردين يه دانش آموز چه طوري هم‌دوازدهم ويازدهمو امتحان بده بعدشم‌کنکورداره.چه استرسي به اين بچه هاواردميکنيد.يه کمي فکرکنيد.
&&&
پنج شنبه بیست و پنجم بهمن ۰۳
پاسخ
(1)
()
&&&
خدا لعنت کنه همه شما هارو
مهسا
پنج شنبه بیست و پنجم بهمن ۰۳
پاسخ
()
()
مهسا
واقعابراي همتون متاسفم ومطمئنم که شما اصلا کتاب دستتون نگرفتيد وبه اينجاهارسيديد اگه گرفته بوديد ميفهميدين که يک کتاب تخصصي وعمومي چه حجمي داره ونميشه دوپايه رو تو يک ماه امتحان داد
گلنار
چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ۰۳
پاسخ
(5)
()
گلنار
اين همه دانش آموزان و خانواده هاشون اعتراض کردن به اين بي عدالتي يک ذره به نظر اونا هم احترام بگذاريد
گیلدا
چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ۰۳
پاسخ
(7)
()
گیلدا
واقعا متاسفم براي خودم با اين اوضاع اصلا به فکر بچه هاي مردم نيستند فقط خودشون رو مي بينن يکم انسانيت داشته باشيد آخه چطوري ما توي يک ماه هم دوازدهم و هم يازدهم رو آزمون بديم شما اصلا مي فهميد اصلا درک داريد
عدالت مهدوی
چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ۰۳
پاسخ
(2)
()
عدالت مهدوی
باعرض سلام واحترام خدمت مسئولين محترم آموزش وپرورشبنده ۴۰ سالمه غير حضوري بزرگسالان شبانه رشته نظري ميخونم وقتي اين صحبتها رو درمورد تاثير قطعي معدل و دروس امتحانات نهايي ديدم برام خيلي عجيبه که دانش آموزان روزانه که سنين ۱۶ تا ۱۸ سال هستند و در طول روز فرصت زيادي براي خوندن دارند و همچنين اولياي محترمش اعتراض دارند در حاليکه بنده واشخاصي که بزرگسالان شبانه با کلي مشغله کاري و بسياري از ما نيز متاهل هستند و در طول روز فرصت زيادي براي خوندن دروس نهايي رو نداريم رشته نظري ميخونيم اين طرح شامل حال ما هم شده و واقعا خيلي عجيبه در حاليکه براي ما بايد همون پايه دوازده نهايي بود سئوالات زيادي دارم يکي اينکه ما بزرگسالان با کلي مشغله چطوري ميتونيم دروس نهايي پايه هاي ده ويازدهم رو نمره ۱۸ به بالا بگيريم در غير اينصورت اگر زير ۱۸ بگيريم معدلمون پايين مياد و از رفتن به دانشگاه محروم مي‌شويم سوال ديگرم اينه که چرا اين طرح تاثير معدل و تعدادزياد دروس نهايي در هر پايه براي اشخاصي که مثل بنده غير حضوري بزرگسالان شبانه و بدون داشتن دبير و استفاده از امکانات آموزشي و... در حال ادامه تحصيل هستند هم تصويب و قابل اجراست در حاليکه ما هم از لحاظ ضريب هوشي و نداشتن فرصت کافي براي خوندن دروس در طول روز به هيچ عنوان قابل مقايسه با دانش آموزان روزانه نمونه دولتي فرزانگان وتيزهوشان نيستيم و اين بي عدالتي وبي انصافي در حق ما از ادامه تحصيل هست بنده از حجت الاسلام والمسلمين حاج آقا پناهيان و همچنين عزيزان بزرگواري که در حوزه عدالت مهدوي در زمان امام مهدي عليه السلام صاحب نظر هستند عاجزانه خواهشمندم در رابطه با تصويب مصوبه تاثير قطعي معدل و اين همه دروس که نهايي شده با مسئولين محترم آموزش وپرورش صحبت کنند تا دروس نهايي حداقل براي عزيزاني که شبانه بزرگسالان در حال ادامه تحصيل هستند از پايه ده ويازده حذف شود و مثل سابق همون پايه دوازه باشه و عدالت آموزشي به معناي واقعي کلمه در حق همه مخصوصا بزرگسالان اجرا شود با تشکر وسپاس
علی بلوری
چهارشنبه بیست و چهارم بهمن ۰۳
پاسخ
(4)
(2)
علی بلوری
متاسفانه واسه کسايي که واسه آينده ما تصميم ميگيرن در صورتي که سواد ندارن
کسری
سه شنبه بیست و سوم بهمن ۰۳
پاسخ
(6)
(1)
کسری
ابلهانه ترين تصميم که يک دانش آموز بالاي بيست مواد درسي رو در يک ماه بصورت نهايي آزمون بده.شما منطق نداريد !!
خداکرم افکار
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(3)
(1)
خداکرم افکار
با سلام :با توجه به اينکه در حوزه هاي امتحانات نهايي تخلفات وتقلبات فراواني صورت مي گيرد معدل امتحانات نهايي کاذب هستند تأثير قطعي 60 درصد معدل امتحانات نهايي بي انصافي است و......... 09169096287
محمد علی اسلامی
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(6)
(1)
محمد علی اسلامی
واقعا براي تصميم گيرندگان در آموزش و پروش متاسفم که متأسفانه هيچ درکي از دانش آموزان و خانواده هاي شان ندارن .اين ها انگار از يک سياره ديگري آمدند. حداقل تعداد دروس يازدهم را براي امتحان نهايي تقليل مي داديد که شايد بار رواني و استرس دانش آموزان بي پناه اندکي کاسته مي شد. دبير بازنشسته
بی عدالتی داد میزند
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(4)
(1)
بی عدالتی داد میزند
واقعا شما از خودتون نمي پرسيداگر يک دانش آموز بخواهد ترميم يازدهم و همچنين امتحان نهايي دوازدهم را طي يکسال بدهد که حدود ۲۴ امتحان هر روز آيا اين بچه از لحاظ روحي و رواني ميتواند شرايط مناسبي داشته باشد يا واقعا نمي فهميد يا سر خودتون رو زير برف کرديد شما مسئولي چرا شرايط و مشکلات اين ملت و دانش آموزان براتون معم نيست چرا به حرف دانش آموزان اهميت نمي دهيد ديگه بلايي هست که سر اين ملت نياريد چرا از زجر دادن دانش آموزان لذت مي بريد يک لحظه بچه هاي خودتون را بجاي بچه هاي ما تجسم کنيد ملت که ميدونن بعلت وجود رانت هايي که وجود دارد نميخواهيد تاثير قطعي معدل و برداريدچون منافع خودتون مهم تر از مشکلات مردم هست .فقط ميتونيم بگيم متاسفيم
زهراه سیف
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(3)
()
زهراه سیف
ما منطقه دوهستيم ولي امکانات از روستا هم کمترهستش
علی اکبر اسماعیلی
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(2)
(1)
علی اکبر اسماعیلی
سلام. اصلا با فکر قشر طبقه ۳ نيستيد.اصلا ماها ک توي روستا هستيم چه گناهي کرديم که بايد با بالاشهر تهران مقايسه بشيم
حسین مصاعدیان
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(1)
(1)
حسین مصاعدیان
آقاي وزير پارسال که فقط 12 ملاک بود تصحيح اوراق تا شهريور طول کشيد کلي نمرات جابجا شد امسال چطور ميخواهي 11 12 را نهايي بگيري وتصحيح کني وامتحان بدهي راستي چطور يک دانش آموز مي‌تواند در يک ماه بيست ودوازدهم امتحان بدهد واقعا خودت ميداني داري چه ميکني با روح وروان مردم
رضا کوشکی
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(1)
()
رضا کوشکی
سلام نگفتن که چند روز براي امتحانات فرصت داريم؟
ناشناس
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(3)
(1)
ناشناس
مسئولين محترم امتحانات نهايي شما رو به وجدانتون قسم اينهمه به دانش آموزان فشار نياريد بسياري از جوانانمون دچارافسردگي هستند بجاي اينکه ۱۰ يا ۱۲ درس رو امتحان نهايي بگيرين فقط چند درس مهمتررو نهايي بگيرين تا فشار رواني دانش آموزان کمتر بشه .خدارو خوش نمياد جوونامون رو تومنگنه قرارميدين
هموطن
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(4)
()
هموطن
براي پشت کنکوري ها يازدهم درسهاشو کم کنيد واقعا نميتونيم تو يک ماه دو تاپايه رو ترميم کنيم.
..
دوشنبه بیست و دوم بهمن ۰۳
پاسخ
(2)
()
..
چقد خودتون زحمت انداختين تشکر داريم برا قطعي معدل بابا شما يکسال خودتونم نميدونيد چکار ميکنيد الان ميگيد يجوري دارين ميگن تاثير برا درس هاي عمومي و تخصيصي بگو يازده ۲۰ درصد دوازدهم ۴۰ درصد يجوري توضيح ميدين ک انگار. حذف کردين بخدا هم خودتون خسته کردين هم مارو واقعا ديگه کسي انگيزه نداره ک درس بخون با اين شرايط سخت
ناشناس
یکشنبه بیست و یکم بهمن ۰۳
پاسخ
(3)
()
ناشناس
به جهنم برويد بعد از ۴۵ سال هر روز يک تصميم جديد
امیر
یکشنبه بیست و یکم بهمن ۰۳
پاسخ
(4)
()
امیر
در ماده 4قانون مدني امده است«که اثر قانون جديد نسبت به آينده است و قانون جديد نسبت به ما قبل خود اثرندارد» الان چرا ما فارق التحصيلان ۱۴۰۳ که يازدهمو قبل از تصويب تاثير معدل تموم کرديم و سابقه ايي نداريم چون در زمانمان نهايي نبود مجبور ميکنيد که دوباره يازدهم و دوازدهم که جمعا ميشه۲۳امتحان ايجاد سابقه و ترميم کنيم اين يعني شکنجه روحي رواني ما خواستار عطف به ما سبق نشدن يازدهم هستيم
هدر سایت
فروشگاه فایل های آزمون استخدامی آموزش و پرورش (پیشتاز استخدام)
آخرین اخبار